2013. október 23., szerda

Bolognai Lasagne

Ezt minden héten kellene csinálnom, ha a páromon múlna :) Nem macerás, pedig mindig azt gondoltam... Szóval bátran fogjatok hozzá, megéri a fáradtságot, gyorsan kész van és nagyon ízletes ebéd vagy vacsora lehet belőle.
Az arányok leírásával mindig bajban vagyok, főleg a besamelnél, mert nagyon érzésre szoktam csinálni. Ha sok készül, az nem ront az ételen. Inkább több, mint kevesebb!!

 Hozzávalók 4-6 fő részére:
1/2 kg  darálthús (pulyka)
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 paprika
1 sárgarépa
1 doboz paradicsom konzerv, nyáron persze friss
1 sűritett paradicsom konzerv
2 dl sűrített paradicsom lé
0,5 cl vörös bor
friss kakukkfű (ha nincs szárított is jó)
bazsalikom
só, bors, olivaolaj
lasagne tészta
trapista sajt a tetejére

besamel mártáshoz:
kb 7 dkg vaj
kb 3 evőkanál liszt
kb 3dl tej
szerecsendió, só, bors

Az apróra vágott vöröshagymát, fokhagymát és zöldpaprikát olíva olajon megdísztelem, majd rárakom a darálthúst, reszelt répát, kakukkfüvet és bazsalikomot. Sózom, borsozom, kicsit pirítom. Leöntöm a paradicsomokkal és a borral. Jól összefőzöm, készre készítem.

Sütőt bekapcsolom, 200fokra előmelegítem.

Elkészítem a besamelt. Vajon lisztet megfuttatom, hozzáadom a tejet és a fűszereket (só, bors, szerecsendió). Habverővel folyamatosan kevergetem, amíg szépen besűrűsödik. Itt néha eljátszadozok..még egy kis tej..még egy kis liszt...:)

Ha kész, egy tepsi aljára kiöntöm a felét, rárakok lasagne tészta lapokat (nem kell megfőzni), a lapokra a bolognai ragu felét, majd megint tészta és a bolognai ragu másik fele, tészta és a besamel másik fele. Jöhet a tetejére a reszelt sajt. A tepsi tetejére egy fóliát rakok, kb fél óráig így sütöm, hogy a tészta megpuhuljon. Utána fólia nélkül addig sütöm, amíg a sajt a tetején eléri a kívánatos állapotot :)



Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése